Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Taneszköz adatbázisok képes leírás - Taneszköz, iskolaszer.tlap.hu
részletek »

Taneszköz adatbázisok - Taneszköz, iskolaszer.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: taneszkoz.tlap.hu » Taneszköz adatbázisok
Keresés
Találatok száma - 5 db
A volt NDK taneszközeinek integrált adatbázisa

A volt NDK taneszközeinek integrált adatbázisa

Hrabovszki János: A volt NDK taneszközeinek inegrált adatbázisa Az NDK taneszközei terv keretében 16.500 kelet-német taneszköz nyilvántartásba vétele és feltárása történt meg. Az NDK Média - az NDK taneszközeinek integrált adatbázisa elkészült, a taneszközök teljes állományának nyilvántartásba vétele és feltárása, és az integrált adatbank felépítését célzó projekt munkálatai 2003-ban lezárultak.

Calderoni program

Calderoni program

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum munkatársai által kidolgozott, a Humánerőforrás-fejlesztés Operatív Program (HEFOP) 3.1.1. K-2004-08-0001/1.0 számú program keretén belül megvalósuló fejlesztés célja a Calderoni elektronikus tanulási forráskezelő keretrendszer és kompetenciafejlesztő programadatbázis létrehozása. Közvetlen előzménye az OPKM-ben 2003-ban indított META-projekt, amely a Magyar Elektronikus Taneszköz Adatbázis és a Magyar Taneszköz Etalontár létrehozására irányult. A META a hatályos közoktatási törvény és az információs társadalom elvárásainak megfelelő, elméletileg is megalapozott, egyben gyakorlatias taneszköz-információs rendszer, amely a Magyar Pedagógusok Háza tankönyv-információs szolgáltatásaihoz illeszkedik. Az új program az olasz származású Stefano Calderoni (1794?1881) lombardiai optikusról kapta az elnevezését, aki a XIX. századi Magyarországon letelepedvén, a hazai taneszközügy neves alakjává vált. A hazai tanszer-kereskedelem, a magyar látszerészet és a műkedvelő fotográfia egykori zászlóshajójának tekinthető, 1819-ben alapított úttörő vállalkozás, a CALDERONI ÉS TÁRSA 100 év alatt fogalommá lett.

M.E.T.A. Magyar Elektronikus Taneszköz Adatbázis

M.E.T.A. Magyar Elektronikus Taneszköz Adatbázis

A Magyar Elektronikus Taneszköz Adatbázist 2008. január 1-jétől, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Calderoni Taneszköz-információs Központja szolgáltatja. Jogelődje, a Taneszköz-információs Osztály, amely a HunDidac Szövetség javaslatára, az Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeumban, 2003. január 1-jén kezdte meg működését. Az OFI módosított alapító okirata szerint a Calderoni Taneszköz-információs Központ feladatai változatlanul a következők: - A Magyar Elektronikus Taneszköz Adatbázis (META) fejlesztése és szolgáltatása tanárok, iskolafenntartók és szakmai szervezeteik részére - Aktuális internetes magyar és külföldi weboldalak hozzákapcsolása a META-ban szereplő tantárgyakhoz és taneszközökhöz - A Magyar Taneszköz Etalontár (MATE) nyilvános szemléltető, kísérleti eszköz, audiovizuális és digitális oktató média gyűjtemény gyarapítása és gondozása - Tematikus taneszköz kiállítások, multimédia bemutatók, médiadidaktikai és média informatikai szakmai fórumok, továbbképzések szervezése, szaktanácsadás, tájékoztatás - Részvétel az OM közoktatási taneszköz ajánlásainak, jegyzékeinek, programjainak kidolgozásában, az OKNT Tankönyv és Taneszköz Bizottságának munkájában - Magyar képviselet a Nemzetközi Taneszköz Tanács (International Council for Educational Media) és a WorldDidac szakmai fórumain - Taneszköz történeti, elméleti és fejlesztő kutatások végzése, publikálás

Magyar Taneszköztár

Magyar Taneszköztár

A Magyar Taneszköztár az internet széleskörű elterjedése előtt szinte az egyedüli lehetőség volt az iskolák számára, hogy a magyar taneszközpiacról átfogó képet szerezzenek. A gyűjtemény utoljára 2008-ban jelent meg. Ezen a linken is egy régebbi honlap található.

Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum

Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum

Az Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum elődje 1877-ben Trefort Ágoston minisztersége idején nyitotta meg kapuit. Az akkori Országos Tanszermúzeum feladatát az Eötvös-féle népoktatási törvény megvalósításának elősegítésében jelölték meg. Sokoldalú tevékenységét jellemezte, hogy nemcsak a régi taneszközöket gyűjtötte, hanem szervezte a korabeli iskolai taneszközök bemutatását is. Az intézmény 1922-es megszüntetése után elsőként az Országos Pedagógiai Könyvtár alakult újjá, majd tíz évvel később 1968-ban újra indulhatott a múzeumi tevékenység is.

Tuti menü